Často kladené otázky

Nejčastěji kladené otázky ohledně našich služeb jsme se pokusili sepsat níže. V případě, že máte jinou otázku, napište nám.


Jsme tým lidí, kteří v roce 2006 založili naši společnost CZ-Ebay.cz, dnes již přejmenováno na USA-Balik.cz, kde jsme nakupovali a dražili na aukcích Ebay, prováděli asistované nákupy v amerických obchodech a přeposílali balíky zasílané na náš sklad v Georgii v USA do České republiky a na Slovensko. Pro naše zákazníky také nabízíme vlastní americkou adresu v našem USA skladu, možnost rozesílání balíků pro koncové klienty v USA a od roku 2012 jsme nabídku služeb rozšířili o dovoz amerických vozidel a náhradních dílů USA-auto.cz. Od roku 2015 také nabízíme přepravu z ČR kamkoliv do světa CZ-Balik.cz, kde využíváme velké slevy na poštovném od našich přepravců, které nabízíme nyní Vám. Naše fotogalerie dovozu z USA.
V dnešní zrychlené době a za stále rostoucích cen snad u všeho, se snažíme přinést kvalitní služby v podobě objednání expresní přepravy zásilek za ceny, které jsme nastavili velmi nízko. S námi tak můžete ušetřit stovky až tisíce korun dle velikosti a váhy zásilky. Dlouholeté zkušenosti s mezinárodní přepravou, jednoduchost objednání a ceny pro všechny stejné jsou u nás samozřejmostí. Neděláme rozdíl mezi firemní a soukromou zásilkou, všechny jsou pro nás stejně důležité. Nejsme nadnárodní velká firma s tisíci zaměstnanci, ale právě proto si můžete být jistí, že se o Vaši zásilku postaráme se stejnou péčí, jako by byla naše vlastní.
Každá zásilka musí být zabalena a připravena správně. Přečtěte si náš článek Jak zabalit balík
Slevy na cenách přepravy máme díky dlouholeté spolupráci s našimi partnery a množství přepravovaných zásilek jak z ČR do světa, tak z našeho skladu v Georgii v USA do ČR a SR.
Cenu přepravy zjistíte v naší kalkulačce v horním menu stránek, kam vložíte informace o zásilce, místu vyzvednutí a dodání a systém Vám nabídne přepravce s celkovou cenou přepravy.

O převody a platby on-line z Vašeho účtu u nás přes QR kód nebo platb. kartu se stará platební portál PayU.


V zákaznické sekci Vašeho účtu můžete využít následující možnosti:

 

  • QR platbu
  • on-line platbu platební kartou (debetní, kreditní)
  • on-line platbu přes Vaší banku převodem

Z pohodlý Vašeho domova pak:
 

  • běžným bankovním převodem (internetové bankovnictví)
  • poštovní poukázkou (na poště)
  • vkladem na přepážce Komerční banky (osobně v bance)
  • osobně na sídle firmy STAJA s.r.o. /CZ-balik.cz (dle domluvy předem)
  • Číslo našeho účtu v ČR pro platby v CZK je:
    43 - 9308020287 /0100 v Komerční banka
    IBAN: CZ7001000000439308020287
    SWIFT: KOMBCZPPXXX
  • Číslo našeho účtu v SR pro platby v EURO je:
    5023108068 /0900 v Slovenská šporitelňa
    IBAN: SK8509000000005023108068
    ​SWIFT: GIBASKBX
Ano. Podle Vámi vložených parametrů systém vypočítá a zobrazí aktuální cenu, která je pro Vás konečná. Tato cena se může navýšit pouze o cenu případného vyčísleného celního dluhu v zemi příjemce, která je ale naúčtována příjemci, ne Vám.
Ne. Přepravu je nutné uhradit v posledním kroku objednávky, a to předem na náš účet, případně dle domluvy zvolit platbu na fakturu.
Ano, sepsali jsme Vám přehledný seznam v článku Co nelze přepravit. Najdete zde také odkazy na zakázané položky jednotlivých přepravců. 
Pokud jste objednávku ještě neuhradili, stačí napsat e-mail na info@cz-balik.cz a požádat o zrušení (zdarma). Po Vašem uhrazení objednávky a našem objednání přepravy u přepravce již zrušení přepravy ve většině případů udělat nelze.
Zásilka se vždy váží v depech a pokud skutečné parametry budou vyšší, přepravní společnost má právo zásilku vyloučit z přepravy, případně ji na Vaše náklady vrátit zpátky. V lepším případě bude naměřený rozdíl doúčtován nám a my Vám pak vystavíme na tento doplatek fakturu. V případě neuhrazení faktury bude Vaše pohledávka předána do registru SOLUS, případně našemu právníkovi.

Exportní clení je nutné pro zásilky odeslané z ČR nebo SR mimo EU s hodnotou zboží vyšší než 1.000 EURO nebo v případě, kdy potřebujete doklad o odeslání  do Vašeho účetnictví. Pokud chcete zásilku exportně proclít, můžete to udělat dvěma způsoby:

 

  • zásilku dovezete osobně na nejbližší celní úřad ve Vašem okolí spolu s kopií dokumentu o přidělení DIČ, výpisem z obch. rejstříku a Vaší fakturou. Celní úřad Vás zaregistruje, přidělí Vám registrační číslo EORI a vystaví celní exportní dokument. Ten přiložíte k odesílané zásilce, případně nám ho pošlete e-mailem. Služba zaregistrování na celním úřadě je zdarma a trvá cca 10 minut
  • při vyplňování objednávky na našem webu si zaškrtněte "chci zásilku exportně proclít" a my ji necháme na celním úřadě proclít za Vás (potřebujeme k tomu Vaši fakturu s názvem zboží a cenou, dokument o přidělení EORI, výpis z obchodního rejstříku, kopii dokumentu o přidělení DIČ a podepsanou plnou moc k proclení).

Služba je zdarma a pro všechny.

Exportní proclení zásilky Vám nedokážeme zařídit pouze v případě, že se jedná o zásilku typu "vrácení /oprava". V tomto případě si musíte zásilku nechat proclít Vy

V zemi dodání může být příjemci celním úřadem vyměřen celní dluh (clo a DPH) dle ceny na Vámi přiložené faktuře (invoice) a příjemce pak musí tyto vyměřené poplatky uhradit. Společnost STAJA s.r.o. / CZ-Balik.cz nenese žádnou zodpovědnost za případné vyměření tohoto celního dluhu, případné celní řízení si vyřizuje příjemce balíku a tato vyměřená částka importního celního dluhu není součástí platby za přepravu zásilky. V případě, že celní dluh nebude uhrazen a zásilka bude odeslána zpět odesílateli, objednávatel bude muset uhradit částku přepravy zpátky a také nemá žádný nárok na vrácení této částky. Proto prosím, vždy před odesláním balíku informujte příjemce o této skutečnosti a možnosti platby celního dluhu.
Přesný čas dodání negarantujeme. Jestli chcete zásilku doručit příjemci do přesně určeného dne, zvolte službu EXPRESS, která se nejvíce přibližuje žádané době dodání. Služby UPS Expedited, UPS Standard, Fedex Economy, TNT Economy a GLS jsou bez garance doručení do přesně určeného dne. Doba dodání se začíná počítat následující pracovní den po vyzvednutí Vaší zásilky.
CZ-Balik.cz a přepravce neposkytuje ručení za náklad nebo celkové pojištění zásilky.
Zasílatel však může uhradit dodatečný poplatek za uvedení vyšší deklarované hodnoty zboží na přepravním listu nad standardní limity odpovědnosti. V případě poškození nebo ztráty se vychází z této částky a ne ze standardního limitu odpovědnosti, který je jinak omezen aplikovatelnými mezinárodními úmluvami nebo národními přepravními zákony. Více v přepravních podmínkách
Přímo s řidičem sepište reklamační protokol o poškození a nechte si ho od něj podepsat. Jestli to zjistíte Vy nebo příjemce až později po rozbalení zásilky, kontaktujte nás emailem a my požádáme přepravce o zahájení reklamace. Vždy si poškozenou zásilku důkladně nafoťte, a to jak vnější, tak vnitřní balení včetně poškozeného zboží. Doba podání reklamace na poškozené zboží je 14 dnů od doručení zásilky.
Případnou reklamaci nedodání nebo ztráty zásilky podávejte e-mailem na info@cz-balik.cz. Uveďte číslo objednávky u nás, sledovací číslo zásilky, přepravce a důvod reklamace. Pokud můžeme vyřídit reklamaci sami, uděláme to obratem. Pokud je to záležitost složitější, předáváme ji přímo přepravci a ten má pak na vyřešení reklamace 30 dnů. Při vyřizování můžete být vyzváni k doložení dalších podkladů, faktur nebo informací potřebných pro ukončení reklamace. Reklamaci může podat pouze objednavatel přepravy.
Objednávat můžete kdykoliv denně, přes svátky i víkendy. Objednávky jsou zpracovávány od 8 hod do 16 hod v pracovní dny a zásilku si kurýr zvoleného přepravce vyzvedne následující pracovní den. Při objednání přes víkend nebo svátek, bude přeprava objednána v následující pracovní den. U objednání přepravy ze Slovenska se může objednání a vyzvednutí zpozdit o den nebo dva.
Nedodání zásilky příjemci v uvedeném orientačním čase, který byl v době objednání přepravy, reklamovat nelze. Uváděné časy jsou pouze orientační, nejsou garantovány a dopravce má možnost v případě jakýchkoliv komplikací svoz i doručení zásilky odložit na nejbližší volný termín.
Tuto možnost nenabízíme. Můžete si ale vybrat z široké nabídky způsobů úhrady.
Ano, dle domluvy nabízíme prověřeným firmám a našim stálým partnerům možnost platby na fakturu se splatností 14 dnů. Pro bližší informace nás kontaktujte emailem.
Ne. CZ-Balik.cz je zprostředkovatel přepravy mezi odesílatelem a přepravcem a nezodpovídá za druh přepravovaného zboží. Zásilka může být v některých případech vrácena z celního úřadu kvůli obsahu (podívejte se na zakázané zboží k přepravě). V těchto případech bude zásilka znehodnocena nebo v lepším případě zaslána zpátky objednavateli a bude mu účtována částka za zpáteční přepravu. Ujistěte se prosím předem, že Vaše zboží může být do určené destinace přepraveno zvoleným přepravcem.
Kontaktujte nás e-mailem na info@cz-balik.cz nebo telefonem. Prověříme, proč k vyzvednutí nedošlo, a domluvíme vyzvednutí na jiný den. Nevyzvednutí může být způsobeno prodlevou mezi uhrazením a přijetím Vaší platby na náš účet, případně pozdním zpracováním objednávky u přepravní společnosti nebo Vás kurýr přepravce nezastihl, případně se nedovolal na Váš telefon. Pokud si nebudete přát objednat nové vyzvednutí, objednávku po domluvě zrušíme a platbu Vám vrátíme zpět.